* Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Upravi za rezerve energenata

Ministarstvo rudarstva i energetike - Uprava za rezerve energenata, na osnovu člana 54. Zakona o državnim službenicima (,,Službeni glasnik RS”, broj 79/05, 81/05, 83/05, 64/07, 67/07, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 i 142/22), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS“, broj 2/19 i 67/21) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-4569/2023 od 31. maja 2023. godine, oglašava

 JAVNI KONKURS

ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA

 

I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:

Ministarstvo rudarstva i energetike - Uprava za rezerve energenata, Beograd, Nemanjina broj 22-26;

II Radna mesta koja se popunjavaju:

  1. Radno mesto 142, rukovodilac Grupe, u zvanju viši savetnik, u Grupi za Centralno skladišno telo - 1 izvršilac.

Opis poslova: Rukovodi i planira rad Grupe, pruža stručna uputstva državnim službenicima u Grupi, koordinira i nadzire njihov rad i učestvuje u procesima koji su u vezi sa stručnim usavršavanjem državnih službenika u Grupi; stara se o zakonitom i blagovremenom formiranju, održavanju, investiranju i izveštavanju o obaveznim rezervama; predlaže dugoročni, srednjoročni i godišnji program obaveznih rezervi i prati njihovo ostvarenje; određuje prioritete i predlaže mere i aktivnosti; sarađuje i koordinira saradnju sa nadležnim državnim organima i međunarodnim institucijama u pogledu obavljanja poslova u pogledu formiranja i funkcionisanja sistema obaveznih rezervi; organizuje i prati realizaciju međudržavnih ugovora i sporazuma koji se odnose na obavezne rezerve; predlaže kriterijume investiranja i programe investicione izgradnje; prati ostvarivanje dugoročnog, srednjoročnog i godišnjeg programa; priprema predlog akta kojim se bliže uređuje strategija i kriterijumi nabavki i ugovaranja u cilju formiranja obaveznih rezervi; priprema izveštaje radi dostavljanja Vladi na razmatranje i usvajanje; obavlja i druge poslove po nalogu direktora Uprave.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje sedam godina radnog iskustva u struci, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

  1. Radno mesto 144, za uspostavljanje sistema obaveznih rezervi, u zvanju mlađi savetnik, u Grupi za centralno skladišno telo- 1 izvršilac.

 Opis poslova: Učestvuje u uspostavljanju i održavanju sistema obaveznih rezervi nafte, derivata nafte i prirodnog gasa; učestvuje u pripremi projektnih zadataka; učestvuje u pripremi predloga akta o sadržaju i načinu vođenja registra; vodi registar obaveznih rezervi; sastavlja mesečne i konačne statističke izveštaje o količini, kvalitetu, strukturi i razmeštaju obaveznih i drugih rezervi nafte, derivata nafte i obaveznih rezervi prirodnog gasa; učestvuje u pripremi odgovarajućih informacija i izveštaja; učestvuje u određivanju prioriteta i predlaganju mera i aktivnosti; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomske nauke ili stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje jedna godina radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

  1. Radno mesto 146, za podršku poslovima javnih nabavki u zvanju mlađi savetnik, u Grupi za poslove javnih nabavki, finansijske i opšte poslove - 1 izvršilac

Opis poslova: Učestvuje u pripremi predloga plana javnih nabavki Uprave; učestvuje u planiranju i sprovođenju postupaka javnih nabavki za potrebe Uprave; učestvuje u izradi konkursne dokumentacije za potrebe sprovođenja postupka javnih nabavki; obrađuje zahteve za zaštitu prava ponuđača; stara se o rokovima za dostavljanje ponuda i donošenje odluka; sarađuje sa strankama u postupku pripremanja ponuda i prilikom zaključenja ugovora; izrađuje periodične izveštaje o sprovedenim javnim nabavkama; vodi evidencije o javnim nabavkama; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne ili ekonomske nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje jedna godina radnog iskustva u struci ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

III Kompetencije koje se proveravaju u izbornom postupku:

Saglasno članu 9. Zakona o državnim službenicima, kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima, dostupna su sva radna mesta i izbor kandidata se vrši na osnovu provere kompetencija.

Izborni postupak sprovodi se iz više obaveznih faza u kojima se proveravaju opšte funkcionalne, posebne funkcionalne i ponašajne kompetencije i faze u kojoj se sprovodi intervju sa komisijom.

Kandidatima koji učestvuju u izbornom postupku prvo se proveravaju opšte funkcionalne kompetencije.

 Provera opštih funkcionalnih kompetencija za sva izvršilačka radna mesta:

  1. „Organizacija i rad državnih organa RS“ - proveravaće se putem testa (pismeno).
  2. „Digitalna pismenost“ - proveravaće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru).
  3. „Poslovna komunikacija“ - proveravaće se putem simulacije (pismeno).

 Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanju znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabela, tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti, na traženom nivou i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije - Digitalna pismenost, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu *Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije, ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.

 Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja Službe za upravljanje kadrovima o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji budu ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vršiće se provera posebnih funkcionalnih kompetencija, i to:

za radno mesto pod rednim brojem 1:

 posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - poslovi rukovođenja -upravljanje ljudskim resursima bazirano na kompetencijama - usmenom simulacijom;

  • posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi -metode i tehnike izrade izveštaja na osnovu određenih evidencija - usmenom simulacijom;
  • posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa - Pravilnik o utvrđivanju Godišnjeg programa formiranja i održavanja obaveznih rezervi nafte i derivata nafte - usmenom simulacijom.

za radno mesto pod rednim brojem 2:

 posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi - metode i tehnike opservacije, prikupljanja i evidentiranja podataka - usmenom simulacijom;

  • posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa - Pravilnik o vođenju registra obaveznih rezervi nafte i derivata nafte i sastavljanju mesečnih statističkih izveštaja o količini, kvalitetu, strukturi i razmeštaju obaveznih i drugih rezervi nafte i derivata nafte - usmenom simulacijom;
  • posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta - Zakon o robnim rezervama - usmenom simulacijom.

 za radno mesto pod rednim brojem 3;

  • posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - poslovi javnih nabavki -metodologiju za zaštitu prava u postupku javnih nabavki - usmenom simulacijom;
  • posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa - Zakon o državnoj upravi - usmenom simulacijom;
  • posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta - Zakon o opštem upravnom postupku -  usmenom simulacijom.

 Provera ponašajnih kompetencija za sva izvršilačka radna mesta:

Ponašajne kompetencije (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orjentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, i savesnost, posvećenost i integritet, a za radno mesto pod tačkom 1. i upravljanje ljudskim resursima) - proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

 Intervju sa komisijom i vrednovanje kandidata:

Procena motivacije za rad na radnom mestu i prihvatanje vrednosti državnih organa - proveravaće se putem intervjua sa komisijom (usmeno).

IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave: Prijave na konkurs se šalju poštom na adresu: Ministarstvo rudarstva i energetike - Uprava za rezerve energenata, Nemanjina br. 22-26, 11000 Beograd, ili se predaju neposredno na pisarnici Ministarstva rudarstva i energetike - Uprave za rezerve energenata, Nemanjina br. 22-26, 11000 Beograd, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta”.

V Lice zaduženo za davanje obaveštenja o konkursu: Dragan Gojković, 011/3604-420.

VI Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

VII Rok za podnošenje prijava: Rok za podnošenje prijava je 8 dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima i Ministarstva rudarstva i energetike ili u štampanoj verziji na pisarnici Uprave za rezerve energenata Ministarstva rudarstva i energetike, Beograd, Nemanjina br. 22-26.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak. Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

 

IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo).

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi rešenje o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenje da je neraspoređen.

Svi dokazi se prilažu u originalu ili u fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao).

Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

Napomena:

Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, broj 18/16 i 2/23) propisano je, između ostalog, da su organi u obavezi da po službenoj dužnosti, kada je to nephodno za odlučivanje u skladu sa zakonskim rokovima, besplatno razmenjuju, vrše uvid, obrađuju i pribavljaju lične podatke o činjenicima sadržanim u službenim evidencijama, osim ako stranka izričito izjavi da će podatke pribaviti sama.

Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: uverenje o državljanstvu; izvod iz matične knjige rođenih; uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima / uverenje o položenom pravosudnom ispitu. Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava* u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

X Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli prethodne faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od (5) pet radnih dana od dana prijema obaveštenja dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka.

Dokazi se dostavljaju na navedenu adresu Ministarstva rudarstva i energetike - Uprave za rezerve energenata.

Kandidati koji žele da konkurišu na više radnih mesta, popunjavaju prijavni obrazac za svako radno mesto posebno.

Kandidati koji konkurišu na više radnih mesta, koja se razlikuju u pogledu traženih dokaza o dužini radnog iskustva u struci (potvrda, rešenje i drugi akti iz kojih se vidi na kojim poslovima, u kom periodu i sa kojom stručnom spremom je stečeno radno iskustvo), dužni su da ih dostave, u originalu ili overenoj fotokopiji, prema uslovu o dužini radnog iskustva u struci iz radnih mesta na koja konkurišu.

XI Vrsta radnog odnosa: Za sva tri radna mesta radni odnos zasniva se na neodređeno vreme.

XII Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku:

 Sa učesnicima konkursa čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupci će se sprovesti, počev od 14. avgusta 2023. godine, o čemu će učesnici konkursa biti obavešteni pisanim putem na adrese koje su naveli u svojim prijavama ili putem elektronske adrese.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija obaviće se u Službi za upravljanje kadrovima, u Palati Srbija, Novi Beograd, Bulevar Mihaila Pupina 2 (istočno krilo). Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u Službi za upravljanje kadrovima, u Palati Srbija, Novi Beograd, Bulevar Mihaila Pupina 2 (istočno krilo) ili u prostorijama Ministarstva rudarstva i energetike - Uprave za rezerve energenata, Beograd, ul. Kralja Milana 36. Učesnici konkursa koji su uspešno prošli jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili elektronske adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

 Napomene: Kao državni službenik na izvršilačkom radnom mestu, može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci - državni službenik na probnom radu, koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene.

Javni konkurs sprovode konkursne komisije koje je imenovao v.d. direktor Uprave za rezerve energenata.

Ovaj konkurs se objavljuje na internet prezentaciji (www.mre.gov.rs) i oglasnoj tabli Ministarstva rudarstva i energetike - Uprave za rezerve energenata; na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima (www.suk.gov.rs), na portalu e-uprave, na internet prezentaciji, oglasnoj tabli i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.

 

Obrazac prijave za svako radno mesto možete preuzeti ispod.